Voorwoord

Stichting Matta is in 2015 opgericht met als doel interdisciplinaire kunstprojecten vanuit een theatraal en / of dansant oogpunt te creëren en initiëren, waarbij kunst toegankelijk wordt gemaakt voor de maatschappij zonder haar artistieke kracht te verliezen.

De doelstelling van de stichting van 2017 was Financiële buffer van minimaal 1000,-per jaar door verkoop van producties. Zichtbaarheid vergroten door spelen op festivals

Veel leesplezier!

Colofon

Stichting Matta

Vestigingsadres: Van Goghstraat 54, 6813 HH Arnhem

Internet: www.stichtingmatta.nl ; info@stichtingmatta.nl

KVK: 63140608

RSIN nm: 8551.09.750

IBAN: NL28INGB0006796306

Organisatie:

Bestuur:

Het bestuur is als volgt samengesteld.

• Voorzitter: Carina Jonker (communicatie deskundige)

• Secretaris: Rob de Ruijter (Manager operations)

• Penningmeester: Pascal Pichel (Senior manager Talent & HR)

Alle genoemde functionarissen voldoen aan de integriteitseisen.

Beloningsbeleid:

De bestuursleden ontvangen geen vergoeding voor hun werkzaamheden. Indien bestuursleden eventuele administratieve of andere uitvoerende werkzaamheden uitvoeren voor een project, kan hier wel een marktconforme vergoeding op uurbasis voor worden uitbetaald.

Stichting Matta heeft geen medewerkers met een vaste aanstelling. Alle werknemers werken als freelancer of zijn werkzaam op vrijwillige basis. We houden salarissen en honoraria aan die gebruikelijk zijn in de culturele sector.

Voorstellingen en performances:

Burn Baby Burn

De nieuwste festivalvoorstelling, waarbij burn out en andere ongemakken op een absurde manier worden tentoongesteld.

Drie mensen onderweg. Allemaal op zoek naar zichzelf en een beetje rust. Maar is rust ook stilte of juist lekker losgaan tussen je vergaderingen?

Er is een onderzoeksweekend geweest, waar een repetitie periode uit is voortgekomen. Er is een try-out gespeeld voor een select volwassen publiek.

Er zijn 6 voorstellingen geweest op het Mandala festival.

Waarbij we bij de organisatie Extrema Network zichtbaar zijn gebleven (doelstelling)

Meneertje Faal

Meneertje Faal is een beeldende dansvoorstelling met percussie, fluit en viool.

De voorstelling is uitgevoerd door drie performers en een emmer.

Deze voorstelling is tot stand gekomen met twee muziektheater studenten van Fontys Tilburg en is gespeeld op het “Onder de Boom festival” Hiermee hebben we de contacten met Chaos producties (organisator van meerdere events) warm gehouden en zijn we de samenwerking aangegaan met jonge makers. (statutaire doelstelling)

Waar is Lieke?

Een kindervoorstelling voor kinderen vanaf 3 jaar.

In deze fysieke theatervoorstelling zien we Lieke op zoek naar echte vriendschap. Wanneer ben je iemands ‘bff’ en kan jijzelf niet je beste vriend zijn? Een actrice, danser en muzikant laten je lachen, kijken en misschien weleen beetje schrikken in deze vrolijke muzikale voorstelling.

In samenwerking met EEGA is er een trailer gemaakt van deze kindervoorstelling. Dit gebeurde bij de vier voorstellingen op een basisschool.

EEGA is een arbeidsbureau voor mensen met een beperking. Hiermee hebben we aan de statutaire doelstelling maatschappelijke betrokkenheid voldaan.

De trailer is onder de aandacht gebracht bij Kunstbedrijf Arnhem en wordt vanaf september 2018 meegenomen in de boekingsmogelijkheden voor scholen in regio Gelderland. (doelstelling)

Deze voorstelling is daarnaast ook gespeeld op festival Summer Breek in Noord Holland. Voor een goede gage en publiciteit (doelstelling)

Nachtschade

Een videoperformance met twee dansers op locatie.

Gespeeld tijdens de kunstnacht Alkmaar.

Zo hebben we onze zichtbaarheid in de regio Noord Holland vergroot (doelstelling).

Mandala festival

Matta was onderdeel van de Leeuwenharttribe op het mandala festival. Door de combinatie vam Freaky Like Lieke, RAW materials, Burn, baby, Burn en singer songwriter Bob Johnson konden wij een breed artistiek programma aanbieden.

Dit had een positief effect op het publiek en de programmeurs (Extrema Network)

Raam performance opening Stockhaven Arnhem.

Drie spelers gaan de interactie aan met de omgeving en het publiek.

We hebben deze performance gedaan als wederdienst voor de gratis opslag en repetitieruimte bij theater en werkplaats HENK in het centrum van Arnhem.