is nuchter

verbaast en verrast

staat in de wereld

Wat maakt Matta?
Matta maakt voorstellingen op het snijvlak van theater en dans, op zoek naar een nieuwe vorm van communicatie voor een breed en gevarieerd publiek. We werken vanuit een maatschappelijk thema, waarbij de diverse kunstvormen naast de op zichzelf staande artistieke waarde ook een sociale waarde hebben. Naast voorstellingen voor het theater maakt Matta “theater op maat” voor o.a. festivals en congressen. MatGras is de educatie afdeling van Matta. Zij biedt voorstellingen en workshops aan voor alle leerjaren in het onderwijs.De Firma Zorgbehang is een zelfstandige theatergroep onder de vleugels van Matta, die vanuit hun ervaringsdeskundigheid in de GGZ voorstellingen maken. Wij bieden trainingsacteurs op het gebied van slachtoffer acteren. Daarbij verzorgen we ook de coördinatie. De acteurs kunnen zowel spelers van Matta als wel de Firma Zorgbehang zijn.In het kader van talentontwikkeling bieden wij ook ondersteuning aan jonge makers bij het ontwikkelen van een eigen voorstelling. Matta heeft een eigen repetitie ruimte op Arnhems buiten, te Oosterbeek.

Artistiek team, Dans: Okke Braaksma

Van jongs af aan was hij bezig met toneelspelen. Na veel kunstuitlatingen uitgeprobeerd te hebben vond hij zijn passie in dans. Tijdens zijn opleiding op de Fontys Dansacademie in Tilburg begon hij met het maken van voorstellingen, vaak in samenwerking met componisten en muzikanten.

Productionele ondersteuning: Daphne Straatman
“In mijn dagelijks werk als theaterdocent probeer ik met mijn leerlingen te reflecteren op wie zij zijn als mens en op zoek te gaan naar hun kwetsbaarheid. Kwetsbaar durven zijn, zoeken naar de verbinding tussen mensen en verschillende kunstdisciplines, authentiek en een tikkie rebels. Dat is waar Stichting Matta voor staat. Daarom vind ik het zo fijn dat ik Matta productioneel kan ondersteunen; omdat ik in hun visie geloof en ze graag wil helpen om groter te worden.”

Artistiek team, Theater: Floortje Bras

Afgestudeerd aan ArtEZ en sindsdien werkzaam als kunstdocent, trajectbegeleider, actrice en regisseur/theatermaker. Al sinds haar studie op zoek naar écht theater met een maatschappelijke insteek, zonder dat het met een wijzend vingertje is. Zoekt de grenzen op van het theater. Wanneer is iets theater en wanneer spreek je ineens van een kunstproject?

Visie
Het ontwikkelen en uitvoeren van interdisciplinaire kunstprojecten vanuit een theatraal en / of dansant oogpunt, waarbij kunst toegankelijk wordt gemaakt voor de maatschappij zonder haar artistieke kracht te verliezen.

Stichting Matta bereikt haar doel door:
Verschillende kunstdisciplines met elkaar te laten communiceren.Vanuit maatschappelijke thema’s te werken.Met jonge makers en talentvolle studenten samen te werken ( wij bieden stageplekken, oa aan CodArts en ArtEZ)Ontmoetingen aan te gaan met verschillende doelgroepen en locaties.  ( bv voorstellingen voor/met doven, kinderen, maar ook op bijzondere locaties, zoals kroegen, loodsen, kerken en dijken.

Een voorstelling boeken?

Boek nu